Kiinteistön markkinointi

Parempaa kassavirtaa kiinteistöstä

Kiinteistökehityksessä vuokrasopimukset ratkaisevat usein sisään tulevan kassavirran määrän ja määrittävät kiinteistön arvon.

Mitä selkeämmin tuote on konseptoitu ja esitetty sekä mitä useampi potentiaalinen vuokralainen vuokrauksessa tavoitetaan, sitä laadukkaampia vuokrasopimuksia saadaan.

Kiinteistön markkinointi kokonaispalveluna

Kiinteistön markkinointi mahdollistaa lyhyemmät vuokrausajat ja varmistaa halutunlaisen vuokrasopimuskannan ja tuottotason kiinteistölle tai toimitiloille.

  • Onko kiinteistössäsi tyhjiä tiloja?

  • Onko kiinteistössäsi vuokralaisia toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella?

  • Vaihtuvatko vuokralaiset kiinteistössä?

  • Tuleeko vuokralaisten välillä tyhjiä kuukausia?

  • Erottuuko kiinteistösi eri kanavissa vai meneekö potentiaalisia vuokralaisia ohi suun?

  • Kuka hoitaa kiinteistösi markkinoinnin ja ilmoittelun?

  • Onko välittäjällä sinun kohteesi tärkeimpänä joka päivä vai hoitaako välittäjä kymmeniä muitakin kohteita samalla?

Näin kiinteistöt saadaan tuottamaan

  • 1. Suunnitelma ja kohteen tuotteistus

    Kartoitetaan kiinteistön ja toimitilojen mahdollisuudet. Tehdään kehitys- ja toimintasuunnitelma. Kirjataan tavoitteet.

    Konseptoidaan ja tuotteistetaan kohteesta houkutteleva ja kaivetaan kilpailuedut esiin. Tässä vaiheessa olemme määrittäneet tarkasti, mitä olemme myymässä, kenelle ja miksi he tarttuisivat tarjoukseen.

  • 2. Markkinoinnin perusta

    Markkinoinnin pohja laitetaan kuntoon, kuten kohteen valokuvaus / visualisointikuvat, muut markkinoinnin sisällöt ja aineistot, verkkosivut, digikanavat, verkkoilmoitukset.

    Tässä vaiheessa meillä on valmis tuote, joka odottaa julkaisua.

  • 3. Aktiivinen markkinointi ja vuokraus

    Käynnistetään kiinteistön aktiivinen markkinointi valituissa kanavissa. Ohjataan potentiaaliset vuokralaiset yhteydenottoon. Kartoitetaan potentiaalisen vuokralaisen tilatarpeet ja ratkaistaan yrittäjän toimitilahaasteet.

    Aktiivisella ja ratkaisukeskeisellä otteella varmistamme, että oikeat vuokralaiset eivät mene ohi.

  • 4. Projektin luovutus, kun tavoite on saavutettu

    Keskeisimmät hyödyt:

    • Nopeampi vuokraus

    • Vähemmän tyhjiä kuukausia

    • Parempi vuokrataso

    • Pidemmät sopimukset

    • Tyytyväisemmät vuokralaiset

    • Enemmän kassavirtaa

    • Arvokkaampi kiinteistö

Kenelle palvelu soveltuu parhaiten?

  • Toimitilat

    Kun vuokrattava pinta-ala on vähintään 2.000 m². Niin uudiskohteet, kuin vanhatkin kiinteistöt.

    Toimitilavuokrauksessa lähdetään yleensä hakemaan vakaampaa kassavirtaa, parempaa nettotuottoa kiinteistölle ja 100 % vuokrausastetta.

    Mikäli kiinteistön myynti on tulossa ajankohtaiseksi, voidaan lähteä kehittämään puhtaasti kiinteistön jälleenmyyntiarvoa jalostamalla vuokralaiskantaa, nettotuottoa ja vuokrasopimuskannan keskipituutta.

  • Asuinkerrostalot

    Kokonaiset, tyhjät kerrostalot. Kun kerrostalon rakentaminen on alkanut, kannattaa vuokraus aloittaa mahdollisimman pian.

    Asuinkerrostaloissa haetaan yleensä keskimääräistä parempaa vuokratasoa ja tavoitellaan 100% vuokrausastetta heti kiinteistön valmistumisesta.

  • Kiinteistösalkut ja -rahastot

    Kun vuokrattavia kohteita on useita, voidaan kehittää koko salkun nettotuottoa ja assetin arvoa.

  • Aluerakentaminen

    Kun asuntoja tai taloja rakennetaan kerralla useampia myyntiä tai vuokrausta varten, voidaan lähteä hakemaan parasta mahdollista myyntihintaa tai kassavirtaa.