Markkinoinnin katsastus

Haluatko, että ammattilainen katsoo markkinointisi läpi ja tekee yhteenvedon, mikä on kunnossa ja mitä asioita kehittämällä saadaan enemmän tuloksia?

Katsastetaan yrityksesi markkinointi ja digitaalinen asiakaspolku. Saat kirjallisen katsastusraportin, missä markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet on arvioitu.

Tulokset ja mahdolliset kehitysehdotukset käydään läpi yhteisessä palaverissa.

Henrik Samuel katsastaa yrityksesi markkinoinnin yli 10 vuoden ja lähes 100 yrityksen kokemuksella.

Katsastus sisältää seuraavat osa-alueet

  • • Liiketoiminnan tavoitteet

    • Myynnin ja markkinoinnin tavoitteet

    • Markkina-asema

    • Kilpailijat

    • Asiakkaat

    • Toimialan erityispiirteet

    • Markkinatutkimus

  • • Myynti- ja markkinointistrategia

    • Myynti- ja markkinointisuunnitelma

    • Myynnin ja markkinoinnin johtaminen

    • Johtamismallit

    • Vastuuhenkilöt, tekijät ja heidän kyvyt

  • • Tuote- ja palvelukehitys

    • Tuotteet ja palvelut

    • Tuotteistaminen

    • Palvelukonseptit

    • Kohderyhmät

    • Kilpailevat tuotteet

  • • Tuote

    • Markkina

    • Kilpailu

    • Kilpailuedut

    • Erottautumistekijät

    • Markkinointi

    • Toimitus

    • Jakelu

  • • Kohderyhmät

    • Ostajapersoonat

    • Asiakasymmärrys

    • Asiakasdata

  • • Myynnin ja markkinoinnin mittarit

    • Mittaritstot, visuaaliset näkymät ja raportointitavat

    • Mittareiden seuraaminen käytännössä

    • Johtaminen mittareiden pohjalta

    • Mittausteknologiat ja seurannan määritys

  • • Digimarkkinoinnin tavoitteet

    • Digitaaliset kanavat ja työkalut

    • Liidimäärät ja tavoitteiden (event) toteutumiset

    • Digitaalinen myynti

    • Asiakaspolku

    • Budjetti

    • Ihmiset, osaaminen ja kyvyt

    • SEO

    • SEM

    • CRO

    • Verkkosivut

    • Konversiopisteet

    • Taustajärjestelmät

    • KPI:t ja mittarit

  • • Google Analytics

    • Google Ads

    • Google Data Studio tai muut dashboardit

    • Google Search Console

    • Meta Business Manager/Suite

    • muut digitaaliset kanavat ja alustat

Näin markkinoinnin katsastus toimii

  • Saat sähköpostitse ennakkokyselyn, joka auttaa meitä molempia valmistautumaan katsastukseen.

    Ennakkokysely sisältää useita kysymyksiä markkinoinnista, jotka tulemme selvittämään katsastuksessa.

  • Voitte lähettää minulle olennaisia taustamateriaaleja, kuten nykyiset markkinointistrategiat ja -suunnitelmat, raportit, tuotemateriaalit sekä muut olennaiset materiaalit, joihin minun on hyvä tutustua.

    Voitte myös lisätä minulle pääsyn analytiikka- ja mainosalustoihin, kuten Google Analytics, Meta Business Manager, Google Ads, Google Search Console tai Google Data Studio.

    Vaihtoehtoisesti kaikki edellä mainittu voidaan käydä myös läpi katsastuspalaverissa, mutta pääsy tietoihin etukäteen auttaa minua valmistautumaan katsastukseen paremmin.

  • Käydään läpi yrityksenne myynti ja markkinointi ennakkokyselyn ja tausta-aineistojen pohjalta.

    Palaverin tavoittena on se, että pääsen mahdollisimman hyvin perille yrityksenne myynnin ja markkinoinnin nykytilasta, jotta osaan arvioida markkinoinnin eri osa-alueet.

    Palaveri toteutetaan etänä keskustellen ja näytönjakoa hyödyntäen.

  • Kokoan tietojen pohjalta kirjallisen raportin markkinoinnin nykytilasta.

    Raportista näet pisteytyksen markkinoinnin eri osa-alueista sekä kirjllisen palautteen ja mahdolliset kehitysehdotukset.

  • Käydään vielä yhdessä läpi katsastuksen tulokset sekä mahdolliset kehitysehdotukset.

Esimerkkejä katsastuksen hyödyistä

  • Realistinen käsitys markkinoinnin nykytilasta

  • Uusia keinoja, joilla saadaan enemmän tuloksia

  • Keinoja, joilla erotutaan kilpailijoista

  • Tunnistetaan heikosti tuottavia asioita markkinoinnissa

  • Selkeyttä markkinoinnin suunnitteluun ja tekemiseen

  • Tunnistetaan markkinoinnin ja myynnin pullonkaulat

  • Lisää ideoita ja näkemystä, miten markkinointia voi tulevaisuudessa tehdä paremmin

Esimerkkejä katsastuksen tuloksista

“Löysimme yli 10.000 eurolla sellaisia kulueriä, jotka eivät tuottaneet kunnolla.

Sijoitimme ne parhaiten tuottaneisiin keinoihin ja kasvatimme myyntiä merkittävästi.”

“Digimarkkinointi tuotti hyvin, mutta huomasimme, että verkkosivu ei erottunut kilpailijoista mitenkään.

Teimme päivityksiä sivustolle. Myynti kasvoi 50 % samalla budjetilla.”

“Ymmärsimme lisätä konseptista ja tuotteista kertovia videoita mainontaan, kun aikaisemmin kaikki mainokset keskittyivät esitetilaukseen.

Mainonnan tulokset kasvoivat 46 %.”

Katsastuksen hinta

690 €

Rahat takaisin -takuu

Jos koet, että katsastuksesta ei ollut yrityksellesi mitään hyötyä, saat rahat takaisin.

Varaa markkinoinnin katsastus nyt tai kysy lisää palvelusta

Soita 040 5177 255 tai kysy lisää alla olevalla lomakkeella

Olen sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Yhteydenotto ei sido ostamaan.