Myyvät sisällöt
Haluatko herättää potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinnon, viestiä tuotteet ja palvelut markkinalle sekä saada ostavia asiakkaita?
Luodaan sisältöjä markkinoinnin käyttöön, joilla saadaan haluttu viesti markkinaan ja jotka puhuttelevat potentiaalisia asiakkaita kaikissa asiakaspolun vaiheissa.
Tietoisuus → Kiinnostus → Ratkaisut → Tuotteet ja palvelut → Vertailu → Myynti
Luodaan sisältösuunnitelma sisällöntuotannon tueksi, jolla varmistetaan tarkoituksenmukainen ja kustannustehokas tuotanto.
Valitaan sisältömuodot sen mukaan, mikä toimii kussakin tilanteessa parhaiten.
Videot – Kuvat – Visualisoinnit – Artikkelit – Somevideot ja -kuvat – Digimarkkinoinnin sisällöt
Oleko miettinyt, miksi joillain yrityksillä käy kauppa kuin itsestään?
Tiesitkö, että potentiaalisista asiakkaistasi
vain 3 % on valmis ostamaan tuotteen tai palvelun nyt
noin 7 % on jollain tasolla kiinnostunut tuotteistasi
30 % suhtautuvat neutraalisti tuotteitasi kohtaan
30 % ei ole kiinnostunut tuotteestasi
30 % tietää, että tuotteesi ei kiinnosta heitä.
Mitä tästä opimme
Jos puhut tuotteesta tai yrität saada mainonnalla konversion, vain 3 % kohderyhmästä on kiinnostunut.
Jos puhut merkityksistä, unelmista tai tarjoat tietoa ongelmien ratkaisuun, puhuttelet lähes 100 % kohderyhmästäsi. Näin herätät kiinnostusta, rakennat tunnettuutta ja valmistat asiakasta kohti ostoa.
Jos haluat puhutella koko kohderyhmääsi:
Puhu heille unelmista ja merkityksistä
Tarjoa heille kiinnostavaa tietoa aiheesta
Esittele tuotteet ja palvelut kiinnostavasti
Tee ostaminen helpoksi ja kannusta toimimaan
Tiesitkö, että lyhytvideot ovat iso juttu markkinoinnissa?
Videot ovat yksi parhaista digimarkkinoinnin keinoista erottua kilpailussa. Liian harva yritys kuitenkin hyödyntää videoita tällä hetkellä.
Lyhyillä videoilla viesti menee huomattavasti paremmin perille kohderyhmässä. Perinteisiä kuva + teksti mainoksia ei tule kuitenkaan unohtaa.
Ostopolun alkupäässä videot suoriutuvat huomattavasti paremmin ja oikein suunniteltuina puhuttelevat suurinta osaa kohderyhmästäsi. Ostopolun loppupäässä kuvamainokset ovat kuitenkin erittäin tärkeitä, kun halutaa saada konversio aikaiseksi. Ostopolun yläosan videomainonta lisää myös polun loppupään konversioiden määrää merkittävästi ja tekee yhtälöstä erittäin kannattavan.
Parhaan tehokkuuden mainonnassa saat tuottamalla kuvia ja videoita mainonnan käyttöön!
Rakenna kaikki markkinoinnin sisältösi selkeän sisältömallin päälle ja saat koko kohderyhmäsi puolellesi
Luodaan sisältösuunnitelma, jonka pohjalta kaikki markkinoinnin sisällöt on helppo toteuttaa keskitetysti ja kustannustehokkaasti.
Mihin asiakaspolun vaiheeseen tarvitset sisältöjä?
Tietoisuus
Haluatko kirkastaa brändiä ja kasvattaa tunnettuutta?
Laadukkaat brändikuvat ja -videot kehittävät yrityksen verkkosivustoa ja niillä on helppo kertoa brändiviesti eri kanavissa.
Kiinnostus / tiedonhaku
Haluatko löytää uusia asiakkaita opettavaisten sisältöjen avulla?
Mihin aiheisiin potentiaaliset asiakkaasi hakevat tietoa Googlesta? Tehdään näistä samoista aiheista opettavaiset videot, joilla vastataan kysymyksiin.
Informatiiviset sisällöt ovat suosittuja ja ne leviävät somessa paremmin, kuin suorat mainokset.
Tuote & palvelu
Haluatko kertoa tuotteistasi ja palveluistasi yhä useammalle?
Hyvä tuotevideo tiivistää tuotteen tai palvelun tärkeimmät omiaisuudet ja hyödyt muutamaan sekuntiin ja tekee ostamisen helpoksi potentiaaliselle asiakkaalle.
Tuotekuvat tuovat visuaalisen kokemuksen tuotteesta tai palvelusta potentiaaliselle asiakkaalle ja niitä voi käyttää mainonnassa ja verkkosivuilla.
Ostaminen ja asiakkuus
Haluatko, että mainoksiasi klikataan ja saat enemmän kauppaa?
Digimarkkinointi tarvitsee jatkuvasti uusia mainoksia. Paras tapa saada viesti perille ja kävijä klikkaamaan mainosta on panostaa myyntiin tähtääviin kuviin ja videoihin.
Mihin käyttöön tarvitset kuvia ja videoita?
Digimarkkinointiin: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn
Sosiaalisen median tilille postauksina ja tarinoina
Verkkosivuille
Printtiin
Referensseihin
Henrik Samuel suunnittelee markkinoinnissa tarvittavat sisällöt ja tuottaa ne yhdessä Nuottamedian kanssa.